2015 Yılında Pinterest’te İçeriği Tanıtmak İçin 5 Yöntem

Pinterest şu an şaşırtıcı biçimde 500,000 işletme sayfasına ve 70 milyonun üzerinde kullanıcıya ev sahipliği yapıyor. 70 milyonluk kullanıcının %35′i mobil kullanıcılardan oluşuyor. Eğer işletme sayfanız bu 500,000 sayfanın işletme sayfasından biri değilse yönlendirilmiş trafik, sosyal medya sinyalleri, SEO ve marka pazarlaması konusunda önemli bir fırsatı kaçırıyorsunuz demektir.

Pinterest’in baştan çıkarıcı ürün fotoğrafları ile ürünlerini satmaya çalışan e-ticaret işletmeleri için kullanışlı olduğu düşüncesi genel bir yanlış kanıdır. Pinterest kullanıcılarının %80′ninin kadın olduğu doğrudur. Buna rağmen, Pinterest’te kadınlara ürünlerinizi satmak dışında aktif olmak ve markanızı tanıtmak için farklı nedenler de bulunmaktadır. Eylül 2012 ve Eylül 2013 yılları arasında Pinterest site trafiğinin yaklaşık %66.52′sini işletmelere yönlendirmiştir.

Pinterest

Pinterest’ten en çok fayda sağlayan işletmeler çoğunlukla ev, sanat ve el sanatları, moda, gıda, eğitim, tatil, mizah, e-ticaret, seyahat ve çocuk kategorileriyle ilgilidir. Bu kategorilerin büyük bir bölümü markaları için dönüşüm sağlayabilecek “Pin” ve “Repin” girişimlerinde bulunurlar. Pinterest’te çeşitli yöntemlerle tanıtılabilecek diğer alışılmadık içerikler ise blog, özlü sözler, posterler, infografikler, rehberler, kitaplar ve diğer eşsiz içerik türleridir.

2015 yılının en hızlı büyüyen sosyal ağlarından biri olan Pinterest’te içeriğinizi tanıtmak için kullanabileceğiniz 5 yöntem aşağıda paylaşılmıştır.

1. Bayramlar/Özel Fırsatlar

Her yeni yılda birçok önemli bayram yer alır. İşletmelerin satış yapabilmesini sağlayan en önemli bayramlardan birisi Sevgililer Günü’dür. Eğer henüz tutkulu bir Pinterest pazarlamacısı olmadıysanız Sevgililer Günü, markanızı genişletmek ve tanıtmak için en iyi fırsatlardan biridir.

Eğer bir bayana veya bir erkeğe hediye edilebilecek ürünler satıyorsanız veya seyahat sektöründeyseniz ve hatta sitenizde tatlı tarifleri paylaşan bir yerseniz iyi bir avantaja sahipsiniz demektir.

Eğer Sevgililer Günü için hediye niteliğinde olabilecek ürünler satıyorsanız onu Sevgililer Günü temalı bir panoya pinleyin ve pinleri insanların ürünleri satın alabileceği açılış sayfasına yönlendirin. Eğer Sevgililer Günü kutlamalarına yönelik hizmetler sağlıyorsanız bu konu hakkında bir blog yazısı hazırlayabilir, bunu Pinterest sayfanızda ilgili görsellerle destekleyip pinleyebilir ve aynı zamanda blog yazısına link ekleyebilirsiniz.

Sitenizde yer alan ürün hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyen Pinterest kullanıcısının ilgisini çekmek için uygun bir ürün açıklaması oluşturduğunuzdan emin olun. Eğer eşsiz bir satış önerisi olacağını düşünüyorsanız ürünün fiyatını ekleyin ve panoları bayram günlerine göre uygun bir şekilde tekrardan düzenleyin.

2. Pinterest Pano Anahtar Kelimeleri

Pinterest panoları konusunda yaratıcı olun.

Blog görsellerini, infografikleri, ürün görsellerini ve diğer orijinal görselleri uygun başlıklar halinde sınıflandırın. İnsanlar sizin seçtiğiniz belirli anahtar kelimeler ile arama yaptığı zaman Pinterest’te size olan ilgiyi arttırmış olursunuz. Pinterest panolarını adlandırmadan önce anahtar kelimeleri araştırın ve ortaya çıkan pano sayısına dikkat edin. Eğer belirli anahtar kelimeler için birkaç pano karşınıza geliyorsa bunu başlık olarak seçebilirsiniz. Böylece oluşturduğunuz Pinterest panosu birkaç diğer pano ile birlikte yer alır ve kullanıcılar ilgili anahtar kelimeyle arama yaptıklarında sizin oluşturduğunuz panoyu görmüş olur.

Uzun kuyruklu anahtar kelimeleri işinize yarayabilecek oldukça özel durumlardır. Eğer uzun kuyruklu bir anahtar kelime kullanırsanız sadece bir veya birkaç pano ile karşılaşırsınız. Örneğin bu anahtar kelime “mavi desenli yazlık şort” olsun. Bu şekilde arama yaptığınızda karşınıza tek bir pano gelebilir. Ancak pano tanımında mavi, desen, yazlık, şort kelimelerini kullanırsanız bu panonun yanında kendinize yer bulabilirsiniz.

Bununla birlikte aynı zamanda popüler olan anahtar kelimelere de göz atın. Eğer oluşturduğunuz panolardan birisi bunu kullanıyorsa bunu ilgi çekici resimlerle tanıtın ve Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn gibi diğer sosyal medya sayfalarında da buna yer verin. Arama amacı için anahtar kelimelerde hashtag kullanmayı ihmal etmeyin.

Pinterest, Google gibi sofistike bir anahtar kelime analiz mekanizması kullanmadığı için bu teknik kusursuz değildir. Fakat yapılması kolaydır ve bu size rekabette avantaj sağlayabilir.

3. Orijinal Resimler Paylaşın

Pinterest büyüyen bir sosyal ağ ancak araştırmalara göre orijinal resimlerle karşılaştırıldığında resimlerin %80′ni re-pin şeklinde. Bunun anlamı bu platform orijinal içerikler için pek çok alana sahip olmasıdır. Eğer Pinterest’te yeni bir işletmeyseniz bu senaryoyu avantaja çevirebilir ve blog veya sitenizde orijinal resimler oluşturarak bunları oluşturduğunuz panolara pinleyebilirsiniz.

Pinterest-2014

İnfografikler ve resim şeklinde yer alan alıntılar, Pinterest’te hızlıya yayılabilecek potansiyele sahip orijinal içerik oluşturabilmek için en kolay yöntemlerdir.

4. Kazanmak İçin Pinleyin Asla Eskimeyen Bir Tekniktir

İnsanlar sosyal medya kampanyalarına veya yarışmalarına katılmaktan geri kalmazlar ve bu kampanyaları Pinterest’te kolay bir biçimde tanıtma fırsatı elde edebilirsiniz. Örneğin tüm kullanıcılara “Kazanmak için pin veya re-pin yapmalısınız” diyebilirsiniz.

Pinterest’te aktif bir biçimde takipçi oluşturmayı daha önce hiç denemediyseniz, bunu yapabilmek için en iyi yöntem yarışma veya kampanya düzenlemektedir.

5. İlgi Çekici Resim Açıklamaları

Ürünlerinizin resimlerini pinliyorsanız tipik ürün açıklamalarından uzak durun. Aynı zamanda sitenizde yer alan ürünlerinin de açıklamalarını uygun hale getirerek, kopyadan ibaret olmadıklarını ispatlamalısınız. Kullanıcılar ürünlerden veya satıcıdan ziyade onların açıklamalarını daha ilgi çekici bulabilirler.

Eğer ürün pazarlamayla ilgili değilseniz ve blog gibi diğer içerik türlerine sahip olsanız bile resim açıklamalarında ilgi çekici tanımlamalara yer vermelisiniz. Böylece Pinterest kullanıcılarına harekete geçirici mesajlar vererek blog sayfanıza gelmelerini sağlayabilirsiniz.

Açıklama kısmında bağlantılı bir harekete geçirici mesaja yer veremezsiniz. Bu yüzden resim ve resim açıklaması arasında ilgili siteye yönlendirmeyi içeren link bulundurmalısınız. Linki ne şekilde eklerseniz ekleyin URL anasayfanın URL’si şeklinde gözükecektir.

Yukarıda yer alan 5 yöntem Pinterest’te içeriğinizi tanıtmak için ideal yöntemlerdir. Bunlar, markanızı Pinterest’te yer alan meraklı müşterilere ve takipçilere tanıtmak için denenmiş, doğru ve oldukça etkili yöntemlerdir.

Site analiz araçlarını kullanarak daima Pinterest performansını kontrol edin. Haber kaynağında yer alan pinlerin kaç kişi tarafından görüldüğünü, resimlerinizi kaç kişinin pinlediğini ve pinlenen içeriklerinize kaç kişinin tıkladığını takip edin. Hangi panoların daha fazla pine sahip olduğunu belirleyin ve ivmeyi yüksek tutmak için bunlara daha fazla içerik ekleyin. İçeriklerinizin re-pin yapılıp yapılmayacağı veya paylaşıp paylaşılmayacağı konusunda korkmayın, deneyin ve kaliteyi arttırın.

Pinterest hakkında daha fazla bilgiye http://www.ayhankaraman.com/pinterest/ bağlantısından ulaşabilirsiniz.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s